ساخت و بازیافت کاغذ

حسابداری ، مواد معدنی

ساخت و بازیافت کاغذ

۶ بازديد


ساخت و بازیافت کاغذ


در طول قرن ها، کاغذ از مواد مختلفی مانند پنبه، کاه گندم، ضایعات نیشکر، کتان، بامبو، چوب، پارچه های کتان و کنف ساخته شده است. صرف نظر از منبع، برای تولید کاغذ به فیبر نیاز دارید. امروزه فیبر عمدتاً از دو منبع تامین می‌شود: چوب و محصولات کاغذی بازیافتی.

کارخانه های کاغذسازی بر اساس منبع الیاف مورد استفاده و محصول نهایی تولید شده در فرآیندهای خود متفاوت هستند. سه نوع اصلی آسیاب وجود دارد:

پودر کربنات کلسیم

کارخانه های پردازش کاغذ بازیافتی


آسیاب هایی که از الیاف بازیافتی و بکر استفاده می کنند
پالپ آسیاب
کارخانجات خمیر کاغذ خمیر را می سازند، مخلوطی از الیاف سلولزی و آب که به عنوان پایه تمام محصولات کاغذی استفاده می شود. خمیر کاغذ بسته به نوع کاغذ تولیدی به روش های مختلفی ساخته می شود. خرده‌های چوب، که از کنده‌ها یا از بقایای کارخانه‌های چوب بری، تولیدکنندگان مبلمان و سایر منابع به دست می‌آیند، می‌توانند به‌صورت شیمیایی یا مکانیکی به الیاف چوبی جداگانه در فرآیندی به نام خمیرکاری جدا شوند.

در خمیرسازی شیمیایی، رایج‌ترین فرآیند خمیرسازی در ایالات متحده، تراشه‌های چوب در یک هاضم با فشار بالا با محلول مناسبی از مواد شیمیایی پخته می‌شوند تا لیگنین (چسبی که الیاف چوب را به هم متصل می‌کند) حل شود. ) و اجازه دهید دسته های الیاف سلولزی در چوب به الیاف سلولزی منفرد جدا شوند. از آنجایی که پردازش شیمیایی روی الیاف سلولزی ملایم است، خمیرهای شیمیایی الیاف طولانی‌تری دارند و کاغذهای قوی مانند کاغذهای چاپ و تحریر و مقوا می‌سازند.

در خمیرسازی مکانیکی، از مواد شیمیایی برای حذف لیگنین در خرده‌های چوب استفاده نمی‌شود. در عوض، تراشه‌های چوب بر روی یک آسیاب فشرده می‌شوند که الیاف را از نظر فیزیکی جدا می‌کند. خمیرهای مکانیکی طول الیاف کوتاه تری دارند و کاغذهایی تولید می کنند که به استحکام زیادی نیاز ندارند - مانند کاغذ روزنامه.

پس از جدا شدن الیاف، آسیاب خمیر را شستشو داده و آلودگی زدایی می کند. برای تولید یک محصول کاغذ سفید، آسیاب باید خمیر کاغذ را سفید کند تا رنگ مربوط به لیگنین باقیمانده را حذف کند. به طور معمول، مواد شیمیایی سفید کننده (مانند دی اکسید کلر، اکسیژن یا پراکسید هیدروژن) به خمیر تزریق می شود و مخلوط حاصل با آب شسته می شود.

خمیر چوب سفید شده یا سفید نشده - که در این مرحله در یک دوغاب بسیار رقیق است - سپس روی تشک‌های سیمی غلتکی پمپ می‌شود که کمی لرزش دارند تا آب از خمیر خارج شود و به الیاف کمک می‌کند تا در صفحات به هم متصل شوند. با تغییر مقدار خمیر پمپ شده بر روی تشک های نورد، سرعت تشک و سرعت ارتعاشات می توان به کاغذهایی با کیفیت و خواص مختلف دست یافت. سپس ورق ها از میان یک سری غلتک های طولانی عبور می کنند که رطوبت باقیمانده را فشار می دهند و به دنبال آن درام هایی که با بخار گرم می شوند کاغذ را خشک می کنند. در نهایت، فرآیندی به نام تقویم ورقه ها را جلا می دهد و چین و چروک ها را صاف می کند. ورق های بزرگ کاغذ روی رول ها پیچیده می شوند و سپس می توان آنها را برای تولید انواع محصولات کاغذی برش داد.

تالک افغان



کارخانه های پردازش کاغذ بازیافتی

کارخانه های پردازش کاغذ بازیافتی از کاغذ به عنوان خوراک خود استفاده می کنند. کاغذ بازیافت شده در ظرف بزرگی به نام پالپر با آب ترکیب می شود که مانند یک مخلوط کن برای جدا کردن الیاف در ورق های کاغذ از یکدیگر عمل می کند. سپس دوغاب حاصل از صفحات و سایر فرآیندهای جداسازی عبور می کند تا آلاینده هایی مانند جوهر، خاک رس، خاک، پلاستیک و فلزات را حذف کند. میزان آلاینده های قابل قبول در خمیر به نوع کاغذ تولید شده بستگی دارد. تجهیزات جداسازی مکانیکی شامل صفحه نمایش های درشت و ریز، پاک کننده های گریز از مرکز، و واحدهای پراکندگی یا خمیرکننده هستند که ذرات جوهر را از هم جدا می کنند. فرآیندهای جوهرزدایی از سیستم‌های ویژه‌ای استفاده می‌کنند که به کمک صابون‌ها یا سورفکتانت‌ها برای شستن یا شناور کردن جوهر و سایر ذرات از فیبر کمک می‌کنند.

فیبر بازیافت شده را می توان برای تولید محصولات کاغذی جدید که کاملاً از فیبر بازیافتی (یعنی 100 درصد محتوای بازیافتی) یا از ترکیبی از الیاف بازیافتی و بکر ساخته شده اند استفاده کرد. با این حال، فیبر را نمی توان به طور بی پایان بازیافت کرد. به طور کلی پذیرفته شده است که یک الیاف را می توان 5 تا 7 بار قبل از اینکه خیلی کوتاه شود (در نتیجه خمیرگیری و سایر کارها) برای استفاده در محصولات کاغذی جدید استفاده کرد. کاغذ بازیافت شده با الیاف سلولزی بلند (مانند کاغذ اداری) بیشترین انعطاف را برای بازیافت دارد زیرا می توان از آن برای تولید محصولات کاغذی جدید که از الیاف بلند یا کوتاه استفاده می کنند استفاده کرد. کاغذ بازیافت شده با الیاف سلولزی کوتاه (مانند روزنامه) را فقط می توان در محصولات دیگری که از الیاف سلولزی کوتاه استفاده می کنند بازیافت کرد. به همین دلیل، کاغذ بازیابی شده با الیاف بلند معمولاً ارزش بیشتری نسبت به کاغذ بازیابی شده با الیاف کوتاه دارد.

لیتوپن

آسیاب هایی که هم از فیبر بازیافتی و هم از فیبر بکر استفاده می کنند

برخی از کارخانه ها از الیاف بازیافتی و بکر برای تولید کاغذ استفاده می کنند. این کارخانه‌ها معمولاً برای پردازش چوب بکر به خمیر و ترکیب الیاف بازیافتی با خرید عدل‌های خمیر بازیافتی که به خمیر چوب اضافه می‌شوند، راه‌اندازی می‌شوند. تقاضای مشتری، آگاهی از محیط زیست و اقتصاد برخی از دلایلی است که کارخانه ها فیبر بازیافتی را به محصولات خود اضافه می کنند.

خرید اسید استئاریک

خرید هدست بی‌سیم برای گیمرها نیازمند مراعات چند نکته مهم است که می‌تواند تجربه بازی را بهبود بخشد. اولین نکته این است که به کیفیت صدا و میکروفن هدست توجه کنید. هدستی با کیفیت صدای فراگیر و با کیفیت میکروفن، تجربه گیمینگ را بهبود می‌دهد و ارتباط با هم‌تیمی‌ها را بهبود می‌بخشد. همچنین، وجود فناوری‌های حذف نویز در میکروفن می‌تواند باعث بهبود کیفیت گفتگوی آنلاین شود. همچنین، راحتی استفاده و قابلیت اتصال به چندین دستگاه به طور همزمان از دیگر نکات خرید هدست بی‌سیم برای گیمینگ است.

 

همچنین، مدت زمان استفاده باتری و راحتی آن در طول مدت استفاده نیز بسیار مهم است. هدست‌هایی که مدت زمان استفاده باتری طولانی دارند و همچنین دارای قابلیت شارژ سریع هستند، می‌توانند در جلسات گیمینگ طولانی‌تر بدون نیاز به توقف برای شارژ، تجربه را بهبود بخشند. علاوه بر این، طراحی فیزیکی هدست نیز باید به گونه‌ای باشد که در طول استفاده برای کاربر راحت باشد و احساس راحتی کند. به عنوان مثال، کفه‌های گوشی باید نرم و براحتی قابل تنظیم باشند و مواد ساخت آن‌ها باعث تعریق و عدم راحتی نشوند. در نهایت، قیمت هدست نیز باید با ویژگی‌ها و کیفیت آن هماهنگ باشد، به طوری که بهترین ارزش را برای پولی که صرف می‌کنید، ارائه دهد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.